marți, 21 octombrie 2008

ANNEMARIE PARAU: "Aveti incredere in voi!"

Una dintre cele mai experimentate jucatoare din Romania, Annemarie Parau,
a acceptat invitatia Baschet Club Star de a posta cateva cuvinte pentru jucatoarele
alb-rosii. In exclusivitate, pentru site, coordonatorul de joc al nationalei Romaniei, a declarat ca Star este o echipa de viitor si ca este incantata de acest club.

Buna, eu sunt Annemarie Parau. Poate ca unele dintre voi ma cunoasteti. Daca nu, as vrea sa ma prezint si sa va spun cateva cuvinte despre mine. Am inceput baschetul la 12 ani (acum am 24), vreau sa va spun ca imi placea foarte mult cu toate ca faceam si dansuri in acelasi timp. Fostul meu antrenor Constantin Wunsch a venit la scoala unde eram si eu pentru a face selectii pentru Clubul Sportiv Scolar din Timisoara si asa am ajuns eu sa fac baschet de performanta. Dupa o luna de pregatire cu echipa aveam deja primul turneu final (la mini baschet). Deoarece aveam o echipa foarte buna si am castigat toate meciurile la diferente mari, putea sa ma bage si pe mine, in teren, cateva minute (deoarece eram incepatoare). Asa am castigat prima medalie de aur. A fost un sentiment extraordinar si atunci am realizat ca asta este ceea ce vreau sa fac mai departe.
La un antrenament, antrenorul nostru a venit si ne-a spus ca trei fete din echipa pot fi selectate pentru echipa nationala de anul urmator. Binenteles ca eu nu eram printre ele deoarece eram la inceput. De atunci mi-am propus sa ma pregatesc mai mult, pentru a ajunge si eu in lotul Romaniei. Asa am renuntat la dansuri pentru a avea timp sa ma antrenez in plus. In vara aceea am facut trei antrenamente pe zi de cinci ori pe saptamana. Celelalte fete de varsta mea se antrenau o data pe zi, in schimb eu, dupa ce terminam pregatirea cu fetele de varsta mea, ramaneam la sala pentru a ma antrena putin si cu doamna profesoara Pia. Dupa aceea stateam si la antrenamentul fetelor mai mari decat mine cu doi ani, la grupa doamnei profesoare Bogdana Diaconescu Gal. Asa am ajuns ca intr-un an de zile sa fiu cea mai buna jucatoare din echipa cu care am castigat prima medalie de aur si binenteles sa ajung si in lotul national. La 16 ani am evoluat prima oara in Divizia A si jucam foarte mult si am fost titulara, castigand astfel prima medalie de aur cu ICIM Arad. In fine, nu vreau sa va spun cate medalii am cucerit pentru ca nu asta este important. Mi-am dorit sa joc intr-un campionat mai puternic si am ajuns in Belgia, in Euroliga, astfel castigand prima medalie de aur intr-un alt campionat din afara Romaniei. Dupa Belgia am jucat in Franta iar acum in Israel la cel mai bun club al acestei tari, Elitzur Ramla.
Pentru a va indeplini obiectivul propus (aici ma refer la baschet) este foarte important sa va incurajati, chiar daca una dintre voi greseste,sa fiti alaturi una de cealalta, mai ales cand una dintre voi trece printr-o perioada mai dificila, sa va strangeti toate si sa vorbiti inaintea unui meci si sa nu cedati nici o clipa pana la finalul jocului. Apararea este cea mai importanta, asa ca toate cele cinci jucatoare care sunt in teren trebuie sa se apere bine, agresiv, daca se poate, nu doar cateva. Cele care intra in teren sa incerce sa aduca un aport echipei, sa aveti incredere in voi, in coechipiere si in antrenor.
Ce vreau sa va transmit este ca daca va doriti ceva cu adevarat ceva, puteti obtine acel "ceva" prin multa munca, ambitie si, binenteles, ca trebuie sa faceti si sacrificii pentru acest lucru. Dar sa stiti ca merita deoarece, la final, satisfactiile sunt foarte mari.

Niciun comentariu: